Dag 3 Schermbeck -Hamm, 29/07/13

29 juli 2013 - Hamm, Duitsland

Giga graan.Het graan heeft de orkaan doorstaan.
Heeft Duitsland een graanschuur? Dat moet dan de streek zijn waar we vandaag doorheen gefietst zijn. Wàt een graan. Akkers vol. Een mooi gezicht, ik kan er wel honderd foto's van maken, maar nooit geeft het de werkelijkheid weer. Daarbij het maïs, ook zoveel velden vol. Het gele graan tegen het groene maïs en de blauwe lucht. Top!

De rivier de Lippe stond vandaag ook centraal. Luppes en de Lippe, dat is wel een aardige combinatie. Morgen nog maar eens een foto van maken.
Verder heel veel kanalen, of was het steeds dezelfde...? Met vrachtschepen, pleziervaart en de bijbehorende sluizen, werven en jachthavens. Met de wind mee was het weer heerlijk zoeven langs de Duitse wateren!

Onderweg mooie ontmoetingen gehad. Met fietsers die bepakt en bezakt op weg zijn op één van de vele routes die we voortdurend doorkruisen. Nog geen Praag-reizigers getroffen.

Gradierwerk.Erik werd aangeschoten door een inwoner van Werne waar we ons bij een vreemd bouwwerk net afvroegen wat het was. Hij vertelde dat het een Gradierwerk is. Een groot, hoog bouwwerk, waarbij water langs een muur van takjes sijpelt en zachtjes neerspat. Het werkt rustgevend en heilzaam. Hetty is gaan zitten, gaan liggen, deed de ogen dicht en was héél even weg.... Het werkt dus.

De route was zeer afwisselend. Rivieren, kanalen, kleine weggetjes, bospaadjes, klimmen, dalen. En het ging zo makkelijk! Zo maar weer 92 km afgelegd, hoppa. Erik dieselt, Hetty volgt trouw en roept zo nu en dan dat ze even stopt voor een foto of dat het tijd is voor een break.
Erik stopt om caches te zoeken. Het waren er 3 vandaag. En mooie score, maar het hadden er 4 kunnen zijn. De eerste fietsten we voorbij, een kilometer verder kwam Erik daar achter, maar wilde niet terug.

Hoogtepunten
De prachtige uitzichten over maïs- en graanvelden.
Stadswandeling door Hamm, op zoek naar een pizzeria.
Géén ongelukje (Hetty)
4 konijnen en buizerd gezien

Dieptepunt
Het missen van een cache(Erik)
1 dode muis

Het leuke van fietsen in een onbekende streek, is het onbekende. Elke minuut gebeurt er iets nieuws, zie je iets nieuws. De hele dag is één grote verrassing.
Morgen verder, nu alweer zin in!

Groet!

1. Jacqueline hup:
    29 juli 2013
    Genieten doen jullie maar ik ook van de verhalen en de foto,s,mooi om te volgen.
  2. Henk en Roely:
    30 juli 2013
    Leuk reisverslag. Volgen jullie op FB. Gehoord van Oma Hup.
    Veel succes, goede reis, en behouden thuiskomst.
  3. Jip & Janneke:
    30 juli 2013
    Leuk dat jullie zo genieten en de smaak van het fietsen te pakken hebben. Het landschap en ontmoetingen met andere vakantiefietsers en de "inheemsen", maakt het nog leuker.
    Een Gradierwerk werd gebruikt in de zoutwinning.
    Gr.,
    J & A
  4. Truus:
    30 juli 2013
    we genieten van jullie verhalen!! Leuk om elke avond ff een verslag van jullie dag te lezen. Net of we op de schouder mee fietsen!! Genieten!!!!!