Dag 9 Breitungen - Hildburghausen, 4/8/13

4 augustus 2013 - Hildburghausen, Duitsland

Stilstaan is verder komen

Vandaag was weer zo'n dag. Dat het niet lekker liep, of beter: ik ging niet lekker. Erik had nergens last van, maar voelde de situatie haarscherp aan...

Weer vroeg opgestaan. Om 6.55 uur zagen we de kok op een holletje de trap afrennen, want ons was beloofd dat we om 7 uur wel konden ontbijten. En dat lukte hem ook. Zij het in etappes :). Glaasje jus, broodjes, vleeswaren en jam, prima voor elkaar. Daarna kwam hij achtereenvolgens de koffie, een ei, kaas en boter brengen. Maar ontbijt is ontbijt en met een volle maag konden we weer op pad.

Wat een rust op de vroege zondagmorgen! Pas na een uur de eerste trimmers en fietsers. Wel is er altijd iemand die de hond uitlaat. Maar uitgestorven dorpjes, we gaan er ook maar stilletjes doorheen.

Zo nu en dan een klimmetje en dat hakt er meteen in. Op tijd koffie drinken en Erik meldt al: " we stoppen vandaag maar eens op tijd." Ik vond het een goed plan.
Om 15.00 uur hadden we al een perfecte kamer gescoord, in Hildburghausen. Knal oranje muren, veel ruimte, wifi. Prima.

Douchen en een dutje. Pizza op het plein. Mooi historische Mitte, zoals je in zoveel plaatsen ziet. En nu even de administratie en een wasje doen.

Hetty is moe, Erik maakt een planning voor morgen.

Nog even over vandaag, een paar mooie ontmoetingen! Soms sta je even stil, en dan..
Een Nederlander die naar Regensburg fietst en weer terug, weken onderweg, alleen. Praag had hij al eens gedaan. Slapen doet ie bij voorkeur niet op een camping, maar bij een boer, op een sportveld... wel altijd in overleg met wie hij maar tegenkomt. Geen fietskleding, kort broekje, bloot bovenblijf, sandalen, grijze haren, hippe bril. Vergeten een foto te maken. Mooie man, mooie verhalen.
En de mevrouw met haar kleinkinderen aan de wandel, die veel vragen had en duidelijk jaloers was, in goede zin, op onze onderneming. Ze zou zo mee willen.
De trimmers die stopten om te vragen of we hulp nodig hadden, toen we even op de routekaart keken.De fietser die hetzelfde deed toen we bij de VVV stonden om te overleggen over een overnachting, hij adviseerde hotel Verde als oké. En dat is het.

Sta je stil, dan kom je verder! Vandaag stonden we iets eerder stil, morgen gaan we weer verder.

Hoogtepunten:

Keine

Grusse!

1. Jacqueline:
    5 augustus 2013
    Na het uitlezen van de thriller 'Wachten op woensdag' van Nicci French heb ik jullie verdere reisverhalen gelezen .... super leuk om te lezen hoe het gaat en hoe jullie route is richting PRAHA! Ich wünsche euch unterwegs viel spass!!!