Dag 7 Witzenhausen - Mihla, 2/8/13

2 augustus 2013 - Mihla, Duitsland

Hoe warm het was en hoe ver..
(Hildebrand, Camera Obscura)

Het was warm en eigenlijk gingen we iets te ver.
Na een perfect ontbijt in de voormalige winkel (electronica) vertrokken we lekker op tijd. Om kwart voor negen op de fiets, heerlijk weer. Rustig op gang komen, met de Werra naast ons. Bij vlagen windstil en het water zo glad als een spiegel. Onderweg halen we ' bekenden' in en zij ons. Dan stopt de één, dan weer de ander en zo zien we elkaar regelmatig.

Rond 11 uur is het koffietijd. En: er wordt nu écht geschiedenis geschreven. Door Hetty, dan weten jullie genoeg. Alleen nog dit: zonder hulpstukken.

Nog meer geschiedenis. We passeren de plek waar ooit de Muur heeft gestaan en fietsen nu voormalig Oost-Duitsland binnen. Op het bord staat " Hier waren Deutschland und Europa bis zum18. November 1989 um 6 Uhr getrennt." Best bijzonder. Zo lang geleden alweer, je vergeet zo snel. Eigenlijk krijgen we nu pas echt interesse in de situatie van toen. Hoe was het voor de inwoners? Wat veranderde er voor hen? Ja veel, maar hoe gingen ze daar mee om?

Het wordt al warm. Om 12 uur fietsen we Eschwege binnen en trakteren onszelf op een heerlijk stuk Kuchen en een halve liter Apfelschorrn. We besluiten een supermarkt te zoeken, een broodje en fruit te kopen en dan een plekje in schaduw te zoeken, ergens langs de Werra.

Vanaf hier zit het ons tegen. Geen super, geen schaduwrijke plekken en al helemaal niet langs de rivier, waar we juist vanaf fietsen. We fietsen door een aantal leuke dorpjes, één en al vakwerkhuizen, maar we genieten er niet genoeg van. Jammer! Juist nu trekken we over grote open vlaktes en zijn verbaasd over de vele fietsers die net als wij gewoon maar doorgaan.

In ?? zitten we lang bij te komen op de brink, het is een klein dorp. Bij de bakker halen we koud water. Er zijn geen privatzimmer dus we moeten nog even verder. Drie dorpen later is het bingo, maar drie keer alles  vol!

We waren het goed zat! En dat is jammer, want de omgeving is echt prachtig!
We zijn in Milha terechtgekomen, in een kasteeltje. En we hebben de bruidssuite gekregen. Voor een schappelijk prijsje. Nou, de locatie is inderdaad heel bijzonder, boven in de toren (klimmen...!), een hemelbed en alles in kasteelstijl natuurlijk.
We hebben net in de kasteeltuin gegeten en zitten nu even binnen, heerlijk koel en de enige plek waar de wifi werkt. Dus even aan de slag!

Morgen schijnt het weer warm te worden, maar ook wordt Gewitter verwacht. We hebben met de kasteelvrouwe kunnen regelen dat we om 7 uur kunnen ontbijten. Lekker vroeg weg en lekker vroeg stoppen.

Op de route in ieder geval Eisenach, jullie allen welbekend, toch? Luther, Bach, Goethe, Wagner.....

Hoogtepunten:
1 buizerd
3 reigers
Een plas
De kleine dorpjes vol vakwerkhuizen
Heel vriendelijke Einheimischer

Dieptepunten
36 graden

Bis morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Foka:
    2 augustus 2013
    Wouw wat een ontzettend sportieve vakantie! Heel veel succes nog en Praha komt in zicht....Probeer ook nog te genieten ook al zit het eens even tegen! Groetjes vanuit ook een zoonig en warm Saalbach.
  2. Jacqueline hup:
    2 augustus 2013
    Wat zullen jullie genieten van alles ,ik ook van jullie verhalen ,je fietst gewoon mee. het word heel warm daar bij jullie tegen de 40 graden ,goed dat je vroeg vertrekt.Schone abend.
  3. Geke:
    2 augustus 2013
    Heerlijk om te lezen. Ik hoop dat jullie nog heel lang doorfietsen :-)
  4. Marianne Boskma:
    3 augustus 2013
    Wat zullen jullie een prachtige vakantie hebben en zo ontzettend veel zien. Enne.... Hetty toen ik je verhaal las, kwam bijna direct "Het Kwekkertje" mijn hersenpan binnen. Ook toen al schreef jij de meeste waterpoloverslagen. Zo herkenbaar.
    Veel plezier nog op jullie reis.
  5. Erna Pastoor:
    3 augustus 2013
    Zet 'm op en geniet ervan! Ik geniet in ieder geval wel van jullie verhalen...
  6. Liesbeth den H:
    3 augustus 2013
    Top, je wordt nog eens eenrofessionele wildplasser. Even wat minder genieten, hoort er ook bij!